Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.03.2007 18:05 - Училището
Автор: roksolana Категория: Други   
Прочетен: 2658 Коментари: 15 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Та за училището...за децата...за учителите... Синът ми миналата година завърши училище и се прекръстих с облекчение. Дъщерята завършва тази година и с нетърпение чакам този момент - да се прекръстя окончателно :-7 Винаги ме е занимавал въпросът - защо за един учител децата са "идиоти", "кретени" и "говеда", а за друг са просто деца? Защо в часовете на първия учител децата се държат наистина отвратително, а в часовете на втория слушат с интерес и правят всичко, което той изисква от тях? Децата са едни и същи, учителите се сменят. Но в единия час - с единия учител - това са едни деца, а с другия - съвсем други. Имам чувството, че повечето учители не се и чували за детска психология, за психология на пубертета, абе за психология изобщо...Да не говорим за методика на преподаването.На децата не им било интересно, не слушали...Ами няма да слушат разбира се - кого да слушат? Все по-трудно е децата да бъдат ПРИНУДЕНИ да правят нещо. Трябва да им е интересно. Обаче да подготвиш интересен урок...ооо, то туй зор голям. По-лесно е да се опита с крещене и строяване, а като не става - значи децата са....да не повтарям пак епитетите, че ми е гадно. Децата са жадни за любов и човешко отношение, които не винаги получават в семейството. Те са готови да гледат в устата и да се въртят като кученца около всеки, който се отнася към тях като към хора, към личности. Във всяко училище може би има 1-2 такива учители, може и да са повече. Но основната маса... Има една статистика, която подхожда за всички професии: 5% от хората във всяка професия - това са "солта", хората, които ги боли душата за работата им, 15% - добри изпълнители - отговорни, старателни и т.н. които общо взето добре се справят, когато се стараят, 80% - хора, които със същия успех биха могли да се намират на което и да е работно място и не е ясно защо работят именно това. Честно казано, статистиката никога не ме е вълнувала особено, но в правилността на тази съм се убеждавала многократно. И когато се замисля за професии като учител и лекар ми се стъжва... Де не създам впечатление, че злобея...Израстнала съм в учителско семейство, и аз имам учителски и преподавателски опит, видяла съм и съм общувала близко сигурно със стотици учители. И като малка, и сега си задавам едни и същи въпроси - тези от началото на поста...



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. silviana - Изразявам пълното си съгласие :)
22.03.2007 19:09
Имала съм преподаватели, за които съм сигурна, че най-голямата грешка в живота си са направили в деня, в който са решили да се занимават с педагогика.
Направо съм щастлива, че в момента такива не ми преподават... считам себе си за късметлийка :D
цитирай
2. анонимен - pak tezi u4iteli
22.03.2007 19:16
4uvali sa za detska psihologiq ,dage izpiti sa dyrgali,no povqrvaj mi ti koqto tvyrdi6 4e si ot u4itelsko semejstvo
ne moge samo s edin tebe6ir na gadna dyska da napravi6 uroka da byde interesen za syvremennite deca.Az li4no sym opitala absolutno vsi4ko, no magiqta se polu4ava samo tam kadeto ima pone malka iskrica gelanie.V kraq na krai6tata mi pisna i dnes napusnah, napusnah za6toto:1.vseqka sutrin az trqbva da obikalqm ky6tite i da gi budq , za6toto ne idvat na u4ili6te,za6toto vseki ni pla6i s razni proverki na mobilni grupi i drugi, napusnah ,za6toto 2/3 ot u4enicite rabotqt i polu4avat 3 pyti po golemi zaplati ot moqta,ni6to 4e imam dve otli4ni diplomi ot universiteta
цитирай
3. an200 - Знаете ли,
22.03.2007 21:13
много е важен и предметът ,по който преподава учителят.По български език и литература има изпит след седми клас...Същото е и по математика.В часовете по музика , изобразително и др. някои деца си дават "почивка"...
цитирай
4. an200 - И още нещо...
22.03.2007 21:15
"израстнала" се пише без "т".
цитирай
5. joyna - mmmm...ДААААА!!!
22.03.2007 21:48
Същите неща и мен ме вълнуват! Аз уча Предучилищтна и начална училищтна педагогика и работя като учителка в детска градина... Много е интересно и все повече се убеждавам, че наистина много зависи от учителите! НО...все пак и децата понякога прекаляват и затова са виновни родителите! Имах разговор с една майка, която ми каза, че НИКОГА не удряла детето си...Аз не съм за насилието, НООО да възпитаваш дете като не му даваш да играе на компютъра...не мисля, че е най правилното наказание! Бях свидетелка и на друг вид родители...По такъв начин си бяха възпитали детето, че едно малко шамарче, което дори ням да го усети, накара детето да се чувства виновно и се разплака, защото разбра, че е направило нещо лошо! Но за големите деца...т.е. Тинейджърите...там нещата са мнооого по-сложни... Там децата наистина имат нужда от подкрепа и разбиране...Не го казвам като педагог или психилог..Простооо...знам, аз как съм се чувствала до преди 2 години! За да работиш такова нещо и да си добър трябва наистина да харесваш работата си!:)) Аз много се радвам, че ПОПАДНАХ в тази специалност!Сега знам, че друго не искам да работя!!!И се надявам да стана добра учителка...за сега нямам много опит и понякога чувствам, че съм непълноценно, но това ще се промени!!:))
Ох...пак се отплеснах с размислите...но като цяло подкрепям те какво искаш да кажеш:)))
цитирай
6. анонимен - добър ден момиче
22.03.2007 22:08
на нас (децата) ни е ясно, че не сме ние тъпи (поне не всички) а, просто не щем да учим в затвор с надзирател и то неща които не искаме или не харесваме да не говорим, че ни смятат за някви нижши и изсикват подчинение и се имат за по умни от нас
цитирай
7. filip - :))
22.03.2007 23:09
Проблема на българското образование е, че Сульо и Пульо стават учители и се допуска да шлифоват млади характери. Казвам го без кавички :) И точно тези Сульо и Пульо си избиват комплексите в час :)
цитирай
8. eti - Много
22.03.2007 23:09
си права, точно така ! На пръсти се броят добрите - и само те обикновени са и обичани и уважавани!
цитирай
9. injnina - Има и от двете категории учители в българското училище1
22.03.2007 23:37
Да се надяваме, че преобладаваща е категорията на учителите " професионалсти", т.е. които зачитат личността на учениците, разрешават конфликти, не употребяват обидни думи никога, дори и нецензорни. Разбира се има елитни и частни училища , и професионални гимназии и квартални училища и в тях различни учители. Картината е доста пъстра. Не мисля, че само учителят е отговорен за отношението му към учениците. Взаимното уважение и разбирателството са ключовите понятия към този проблем. И ерудицята на учителя, способността му за общуване. Дори начинът по който се облича и разговаря.
Ако учителят не обича професията си и е в училището просто защото няма друга работа- нещата са извън контрол. Децата днес са разлчни от вчера. Ако учителят не се променя той не е в състояние да ги разбира. Аз казвам винаги така- днешните ученици не са лоши, те са различни и ние трябва да се опитваме да ги разберем и да намерим път към сърцата им.
цитирай
10. анонимен - Библиотека эзотерики
23.03.2007 05:18
Здесь есть все книги по индиго: http://www.e-puzzle.ru
цитирай
11. sunyto - какво да ти кажа....
23.03.2007 08:17
Все едно,че аз съм написала този пост:)
И аз съм израстнала в учителска фамилия и аз имам преподавателски опит и аз си задавам всичките ти въпроси ....По принцип съм заклет оптимист,но в тази област май започвам да се отчайвам..
цитирай
12. comfy - Можеш да не проверяваш
23.03.2007 09:46
достоверността на тези статистически данни - те силно напомнят Поасоново разпределение, а то е характерно за такива случаи! :))))))

Шутка! Усмихни се! ;)***
цитирай
13. roksolana - :) анонимен,
23.03.2007 10:13
http://indigo.e-puzzle.ru/ - това е първият сайт в моя блогрол :)
Благодаря ти за препратката! :)
цитирай
14. roksolana - :) БЛАГОДАРЯ
23.03.2007 13:20
на всички и на всеки поотделно за коментарите! :)
Нека нищо не сковава размаха на крилете ви! :)

joyna, искрено се надявам и ти пожелавам отношението ти към професията да не се промени!:)

injnina,доразвиваш темата...И на мен много ми харесва, когато "коментаторът" става "съавтор" ;)

Винаги ми се е искало да чувам повече мнения като коментар 2. От самите учители. Какво им пречи да бъдат добри учители - конкретно.

цитирай
15. merita - Определено съм съгласна с това, ...
24.03.2007 13:08
Определено съм съгласна с това , което си написара.Аз също имам известен педагогически опит и смело мога да кажа , че когато проявяваш любов и си показал интерес към учениците , те ти се отблагодаряват за проявеното внимание.Има изключения разбира се но това си е нолмално.Като цяло повечето от нещата са в ръцете на учителя и неговото желание да работи с всички възможни средства , за да провокира интереса на учениците .Поздрав
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: roksolana
Категория: Други
Прочетен: 758233
Постинги: 391
Коментари: 1316
Гласове: 9719
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031