Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.10.2007 15:08 - Той къв беше - олигофрен? Не бе - олигарх!
Автор: roksolana Категория: Други   
Прочетен: 1586 Коментари: 7 Гласове:
0



    От многото приказки и слухове за дивия капитализъм ми е останало едно впечатление, че обикновено първото поколение в едно семейство в процеса на първичното натрупване на капитала само трупа, трупа и трупа...А вече децата и внуците на този, който е трупал, трупал и трупал, могат да си позволят да бъдат меценати, благотворители и т.н.
    Естествено, в постсоцстраните още е живо първото поколение - т.е. това, което в мътните води на 90-те започна да трупа и натрупа доста - понякога благодарение на труповете, оставени зад гърба...Но сега няма да се задълбочавам в криминални истории...Думата ми е за друго - за рухналата ми пионерско-комсомолска представа, че тези хора - милионери и милиардери - са непременно и само акули с наляти от кръв очи, в очите им блестят долари и евра, а ръцете им, до лактите в кръв и в пяна от прането на мръсни пари, само дебнат кого още да стиснат за гушата, за да изцедят печалба за себе си...
    :) Е, преувеличих малко. Но знам доста хора без пари, за които човекът с пари съответства точно на този образ.
    Та за какво ми беше думата. 
    Една новина от Украйна преди десетина дена обиколи целия свят - взрив на газ в 10-етажен жилищен блок...25 загинали, много от тях - деца - от 5 до 18-годишна възраст. Още няколко пъти по толкоз се нуждаят от лечение...Стотици разрушени апартаменти, избити от взривната вълна прозорци в съседните блокове. Всички останали живи имат нужда от нови апартаменти. Естествено, държавата оказва всяческа помощ - на градско, областно, национално ниво...
    В тази ситуация един олигарх дава за пострадалите 10 милиона долара. След няколко дена друг - също 10 милиона. Напомням, че изборите в Украйна минаха...Не става дума за пиар и изпиране чрез благотворителност - това за тях е минал етап.
    Един от тези хора е Виктор Пинчук - зет на бившия президент Кучма...Той беше първият от "първото поколение трупащи капитал по капиталистически" (защото и по комунистически много е натрупано на времето) , който ме впечатли. Построи в Киев арт-център, който естествено носи неговото име. Естествено, негови са и разходите за поддържането на това великолепно чудо. Което не е изключително за ВИП - мероприятия... Същият той организира концерта на Елтън Джон в Киев - благотворителен концерт в центъра на града, който събра около 200 хиляди души. Отпред, пред самата сцена имаше една ВИП-зона с около стотина места за сядане, за които билетът струваше 1000 долара. Заети бяха от хайлайфа - политически, артистичен и т.н. Всички останали гледаха Елтън Джон безплатно. Взирах се в лицата на хората - светеха. Беше един невероятен концерт. Предишният ден певецът откри в "Пинчук Арт Център" изложба художествена фотография - снимките бяха от неговата лична колекция. И там имаше какво да се види......
    Аз страшно обичам да доставям радост на хората. Обичам да ги правя щастливи. Но аз не мога да си помисля да построя ли арт-център или да не построя, да поканя ли личния си приятел Елтън Джон да даде благотворителен концерт за моите сънародници или да не го поканя, да дам ли 10 милиона за пострадалите в една страшна трагедия или да не дам...
   А те могат. И го правят.
   В такива моменти ми се иска да съм олиго....олигарх.
   Не е лъжа, нали, че колкото повече пари имаш, толкова по-лесно е да се съгласиш, че те не са вай-важното нещо в живота...



Тагове:   олигофрен,   олигарх,


Гласувай:
0



1. neanonimen - &
22.10.2007 16:36
За арт център както решиш но тоя Елтън моля те не го кани,баси китката.
цитирай
2. roksolana - :) neanonimen,
22.10.2007 16:46
А сега ми кажи как се доставя радост на хората...едни ще се радват, ако Елтън дойде, други ще се радват, ако не дойде...
цитирай
3. maev - Eлтън Джин ми е любим...
23.10.2007 12:00
нищо че е китка. Супер е!

Иначе, не е добре. Ама ти направо си се деформирала като мислене - да завиждаш на някакъв олиго, щото може да доставя радост на хората.

Ти си жена, а една жена ги може тези неща и без да е олигархиня.
поздрав за хубавия пост!
Между другото, нашите олигарси май не правят такива явни жестове.
цитирай
4. roksolana - :) maev,
23.10.2007 12:19
Аз знам, че мога много и без да съм олигархиня :)
Обаче знаеш ли как ми се свива сърцето всеки път като чета, че някое детенце примерно има нужда от скъпа операция...а родителите ги нямат тези пари...не знам си колко хиляди евро (долара)...бих ги дала, без да се замислям...ако ги имах...

Мен украинците в последно време все по-често приятно ме учудват, не само олигарсите, а доста прояви на тяхната народопсихология...
Поздрав! :)
цитирай
5. injnina - Благотоворителност!
23.10.2007 15:31
Колко е важно всеки да го прави според възможностите си! Е, неговото е грандиозно, ама епизодично!
Поздрави за много интересния постинг!
цитирай
6. maev - всепак може би е по-добре да не се налага
23.10.2007 15:41
да се правят благотворителности. Знам че това вони на комунизъм.
но сигурно не е лесно да приемеш такава милостиня.... като се замислиш.
цитирай
7. mitternacht - мисля си
24.10.2007 13:42
и се надявам да е така, че ако забогатея и аз бих правил благотворителност.Ако имаш милиард, защо не дадеш милиони...

междо другото, е тогава е падало забогатяването...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: roksolana
Категория: Други
Прочетен: 758059
Постинги: 391
Коментари: 1316
Гласове: 9719
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031