Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.01.2008 14:09 - Две (или едно и също?) настроения
Автор: roksolana Категория: Други   
Прочетен: 1180 Коментари: 3 Гласове:
1



***
Няма я вече онази България,
която оставих преди седем години.
Заминах от майка -
пристигам при мащеха...
Познати лица - непознати и странни...
Познати места - било ли е някога?...

Даже в Копривщица тревата е жълта.
Даже във Варна плажът е пуст.

Миналото ми маха с ръка отвъд хоризонта.
А в мойте ръце - ръцете на мойте дечица,
които се учат да говорят на български...
Август 2000г.

***
Безстрастни лица
с печат на униние.
Очи, преливащи 
от мъдрост и тъга.
Все тъмни дрехи -
като че ли вървя 
през гробище.
Обикновена 
градска улица -
тук и сега.

Тъгата е навсякъде -
в очите ми,
във гърлото...
Подтискам я навътре -
да не прелее 
към света.
Майко,
защо все тъй,
отново и отново
ни избутваш
от гнездото ни?
За какви кукувици
правиш място -
да оставят
своите яйца?
28.12.2007


Тагове:   настроения,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dum - Странна изповед.
10.01.2008 14:27
Забелязъл съм, че всеки гледа света през своите очи и дори цветовете са различни когато минават през душата на човека. Явно ти е много черно и мрачно на теб самата. Аз пътувам доста по света и по-ярка, усмихната и красива страна от България и българите не съм виждал досега. Човек вижда това, което неговите очи поемат и търсят. Помисли за това. ;)
цитирай
2. maev - тъжно. България е тъжна страна.
11.01.2008 09:09
Има много истина в това, което си писала.

Но преди повече от 20 години чух същите фрази- "Няма ги онези усмихнати хора от преди 30г... Онези чисти погледи." Цитирам колегата Дуков, син на белогвардейци, имигрирали в БГ. В онова време, той ми гласува доверие и ми споделяше, колко хубаво е било... преди Девети.


цитирай
3. strianakiev - Човек е там, където са мислите му...
12.01.2008 17:11
Носталгията е голям проблем за мен...обиколил съм света и само един път не пожелах да се върна с удоволствие в България...Бях в Австрия на едни състезания по шейни...срешнах много мили и открити хора..харесахме се показаха ми колко голямо може да бъде едно човешко сърце..Разделих се с тези хора с голяма болка..не ми се тръгваше...имах чувството, че съм живял по тези места и съм бил истински щастлив..Пътувах с лека кола и мъката ме съпроводи до Словения..да поплаках си...няма никога да забравя тези мили хора..Пътувах към България минавах граници показвах документи..плащах такси..и всичко ставаше, като на сън..България ме посрещна с дълбока тъмнина..и дълбоки дупки по шосето..все едно е имало война...Защо ли тогава ни беше толкова трудно да се обичаме?...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: roksolana
Категория: Други
Прочетен: 760211
Постинги: 391
Коментари: 1316
Гласове: 9719
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930