Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.01.2008 13:25 - "Миша - магари!"
Автор: roksolana Категория: Други   
Прочетен: 1140 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 22.01.2008 13:35



          Не ми излиза от главата нещо, което ме порази във вчерашните тукашни новини...
        Не слушах внимателно дали ставаше въпрос точно за инаугурацията на Саакашвили...заслушах  се, когато слухът ми долови познатата дума "магари". Така скандирал народът и това на грузински значело не "магаре", ами нещо като "печен, стабилен" :)
        Повториха го това "Миша - магари!", дето го скандирали хората, няколко пъти, но аз нали съм си българче, така и не можах да го възприема в грузинския му контекст, а все се сещах за магаре...
         Спомних си за т.нар. "междуезикови омоними /думи, които се произнасят и/или пишат (почти) еднакво, но имат различно значение/", с които се бях сблъсквала в българския и руския. По времето, когато преподавах български на тукашните студенти, от време на време разнообразявах лекциите с подобни примери, които предизвикваха жив интерес :)
          На първо място винаги си спомнях думата "майка". Казвам им, че тази българска дума се превежда на руски "мать". Питат ме: а как се превежда на български руската дума "майка"? Казвам им: "потник". И в аудиторията избухва див неконтролируем смях. Защото руското "потник" е дума от младежкия сленг и значи "мръсен чорап" (обикновено тук се използва в мн.ч. - "потникИ" и с хумористичен оттенък).
           Не по-малко им беше интересна (особено на девойчетата :)  думата "булка" ("кифла" на руски ) и разни други такива...
            А сега вече филологическият ми кръгозор е обогатен и с един българо - грузински меджуезиков омоним... Стига да не са объркали нещо журналистите...
          


Тагове:   Миша,   магари,


Гласувай:
0



1. maev - сещам се за един виц...
23.01.2008 22:41
Български продавач при соца продава краставици на руснаг... Онзи иска да му ги завие във вестник...
"А можно завернуть в газету?!" попитал невинно той...
"Заври си я сам, педерас мръсен!" бил категоричният отговор на българина...

Има и друг случай с кебапчията: "Попикайте мне кибапчита?" помолил руснака, нещо което породило учудване... Не знам дали желанието е било изпълнено.

Но пък българина бил в доста смешна ситуация, когато в Русия поръчва "яйца на глазами"...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: roksolana
Категория: Други
Прочетен: 758106
Постинги: 391
Коментари: 1316
Гласове: 9719
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031