Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.02.2008 10:24 - Варненски спомен
Автор: roksolana Категория: Други   
Прочетен: 1040 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 12.02.2008 16:23



   Вече два месеца от време на време изплува на повърхността на съзнанието ми...

   Стоим си с приятелката ми на спирката срещу пощата и си чакаме автобуса за хотелчето...Говорим си...С периферното  зрение забелязвам една жена на около 50 години, която се навежда към кошчето за боклук и търси нещо... След малко вади от там  един по-солиден фас, вади от джоба кибрит, запалва...
    Все така с периферното зрение я разглеждам. Вехти, но абсолютно чисти дрехи - дълго яке,панталон, на главата-широк шал, под него сив къдрав бретон. На гърба - също толкова вехта и чиста раница.
    Кой знае защо си спомних за майка ми. Същия овал на лицето, нещо много близко в чертите, макар и не съвсем същите. 
    Абсолютно спокоен, дълбок поглед.Бавни уверени движения. Пълен дисонанс между излъчването и действията, с които беше привлякла вниманието ми.
    Извадих си цигарите, взех няколко и започнах да се оглеждам. Докато бях навела глава, тя беше изчезнала нанякъде. Приятелката ми повдигна вежди - какво ми става -с тези цигари в ръката? Казах й: искам да дам цигари на една жена. Веждите на приятелката тръгнаха още по-нагоре - първо, не беше забелязала жената и второ-един непушач не може да разбере какво е да ти се пуши, а да нямаш цигари...
     Открих я край една витрина. Беше вдигнала глава и разглеждаше скъпите тоалети. Все същият поглед. На човек, на който светът не може да покаже нищо ново, с нищо не може да го стресне или изненада. Не са останали въпроси без отговори, освен може би един: я да видим какво още са си измислили за залъгалка? 
      Приближих се към нея. Протегнах ръка: "Вземете цигари". Пак същият поглед, насочен право към очите ми. Никаква изненада, никакво ах, ох, припадъчни благодарности и др.под. "Много сте мила. Да сте жива и здрава" - взе цигарите и пак се загледа във витрината. Гласът й - дълбок, спокоен и равен - като погледа.
       На кого ми приличаше тази жена? Дълго търсих някакво сравнение...което вече шаваше някъде на дъното на съзнанието ми, искаше ми се да го измъкна на повърхността...
        Приличаше ми....Приличаше ми на странствуващ мъдрец...без страсти и привързаности, без суета и въпроси, без външен блясък-абсолютно ненужен за опаковка на вътрешното...
         Само че...и досега си мисля...има ли странствуващи мъдреци - жени? И търсят ли фасове в боклука?
          В този наш побъркан свят...защо пък не?....
        



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tagarski - Спомен-разказ за две жени....
12.02.2008 12:27
Една, по всичко изглежда, достойна жена рови в боклукчийската кофа за фасове. Случвало ми се е и на мен да видя нещо такова...
И една още по-достойна жена дискретно я приближава, за да и подаде цигари. Май че такова нещо досега не ми се е случвало да видя... Бъди жива, здрава и винаги такава, roksolana, българко достойна и хуманна!
цитирай
2. injnina - Затрогващ и възвишен
12.02.2008 18:29
постинг! Поздрави! Прочетох го на един дъх и си представях всичко образно както си го разказала!!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: roksolana
Категория: Други
Прочетен: 758068
Постинги: 391
Коментари: 1316
Гласове: 9719
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031