Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.04.2008 20:51 - Аз не обичам...
Автор: roksolana Категория: Други   
Прочетен: 1787 Коментари: 7 Гласове:
0




На една вълна с Висоцки...



Тагове:   обичам,


Гласувай:
0



1. svoboda64 - Слушах го...
21.04.2008 22:13
И плаках, и ревах.. с глас! Защото аз съм същата! Включително с пороците му:) - Пиенето и пушенето! Е, поне от другата "дрога" не съм опитвала!
Но "нас" (Водолеите) "другото" ни дере! Защо не сме "едно", когато толкова много... лично се стараем:(
Поздрави!
цитирай
2. tamzin - О, не,
22.04.2008 09:06
няма случайности! Вчера следобяд търсих точно тази негова песен и най-вече текста.Намерих го и изпитах голямо желание да го преведа, защото съм съгласна с всяка негова дума, но за това трябва време, а и настройка.Биха искала всеки, който не знае руски да го разбере, затова....Благодаря ти!!!! Явно сме на една вълна.
цитирай
3. roksolana - Боди,
22.04.2008 11:02
Няма да плачем...голямата влажност гаси огъня...
Е, понякогичка и по мъничко - може...
Усмивка! :)
цитирай
4. roksolana - tamzin,
22.04.2008 11:04
Разбира се, че няма случайности :)
Слава Богу, вълните са си постоянни във времето и пространството...само от нас зависи как ще си настроим антенката :)
цитирай
5. roksolana - Превод
22.04.2008 12:42
Като всеки превод - губят се част от нюансите, но...поне главната идея на автора става ясна :)
Така че - да благодарим на преводача!

Владимир Висоцки
АЗ НЕ ОБИЧАМ

Аз не обичам изхода фатален
и няма да ми писне да съм жив.
И мразя се, когато съм печален,
когато пея, а не съм щастлив.

Аз хладния цинизъм не обичам
/Не вярвам във възторга въобще!/,
през рамото ми някой да наднича,
писмата ми друг да ги чете.

Аз мразя разговори полусмели,
полунеща да шепнат с полуглас.
Аз ненавиждам в гръб когато стрелят,
когато в упор стрелят - мразя аз.

Аз не обичам с клюки да се калям,
а също и съмнението зло.
Аз не обичам змийски да ме галят,
с желязо да ми стържат по стъкло.

Аз мразя ситите душички, свити,
аз предпочитам истинския риск.
Да бъдеш честен вече е събитие
и чест е днес да бъдеш ти сплетник.

Аз мразя счупени крила да виждам,
изпитвам жал, но само към Христа.
Насилието както ненавиждам,
така и ненавиждам слабостта.

И мразя се, когато се страхувам.
Когато бият някой без вина.
Когато във душата ми нахлуват
и в нея храчат своята злина.

Аз мразя - и манежи, и арени -
там сменят милиона за петак.
Дори след най-големите промени
аз няма да ги заобичам пак.

Превод от руски: Румен Леонидов


И нещо, което повече ми харесва като превод, но за съжаление не мога да намеря кой е авторът /?/

Аз не обичам изхода фатален-
не ще се уморя да бъда жив.
Сезонът е сезон за мен банален,
щом не подхваща радостен мотив.

Аз хладния цинизъм не обичам,
не вярвам във възторга .Мразя аз
през рамото ми да надничат
и да четат писмата ми в захлас.

Аз не обичам разговори спрели
или половинчатите неща.
Аз не обичам в гръб когато стрелят,
а също - ако стрелят във гръдта.

Съмнения, сплетни - заобикалям.
Във почестите виждам жило зло.
Аз мразя срещу косъма да галят,
да драскат със желязо по стъкло.

Аз не обичам ситостта - пред нея
бих предпочел невъздържаността
Досадно ми е, щом честта линее
и е на почит всяка клевета.

Аз не случайно не изпитвам спрямо
прекършения полет жал:презрял
насилието, слабостта, аз само
към него - към Христос изпитвам жал

Страхлив не се обичам, не обичам
да бият някой без вина и сам
Аз не обичам в мене да надничат
но повече - когато плюят там

Манежи не обичам и арени
Там сменят милион за лев от раз
И нека стават занапред промени-
това не ще го заобичам аз.


цитирай
6. gor - Чий е този превод?
10.05.2008 17:45
Този превод е на Добромир Тонев, лека му пръст!
Неговите преводи на Висоцки, според мен, са най-сполучливи.

Поздрав, roksolana! :))
цитирай
7. roksolana - gor,
12.05.2008 14:10
Безкрайно ти благодаря!
Без да знам, че е негов, го усетих като наистина излязъл изпод "перото" на сърце, съзвучно със сърцето на Висоцки...Затова ли също не издържало дълго?
Не мога да мисля за него в минало време!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: roksolana
Категория: Други
Прочетен: 758286
Постинги: 391
Коментари: 1316
Гласове: 9719
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031