Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.06.2007 14:03 - Патриархат ли?
Автор: roksolana Категория: Други   
Прочетен: 1501 Коментари: 6 Гласове:
0



                                  Като гледам как расте сина ми (както беше казала  radalia – все едно го родих миналата година, а сега трябва да вдигна глава, за да го видя :) си мисля колко много неща научавам за мъжете :) За това как се формира мъжкият характер, мъжката психология и виждането за женския пол включително. И си мисля: ееех, защо не съм ги знаела тези неща по-рано :) Нямало е кой да ми ги каже. Затова се опитвам да ги споделям с дъщеря си, макар че съм сигурна, че и тя задължително ще премине през своя период на проби и грешки…

                                  Та се убеждавам, че май наистина жената си е жена и майка от момиченце (сигурно всички сме виждали едно малко момиченце как си храни и облича куклата – с някакъв вроден инстинкт), а мъжете си остават до край момчета, само играчките и увлеченията им стават все по-големи и по-скъпи :) Знам, че има изключения, но те нали подтвърждават правилото…

                                  Животът развенчава един след друг митовете на патриархалния мъжки свят.  Не ми се налага в ежедневието да вдигам 50 или 100 кг.  Или да изпадам в ситуации, в които решаваща е физическата ми сила.....Замислих се по какви още критерии да определя, че един мъж е по-силен и изобщо ПО от една жена, само защото е мъж. Интелект? Отпада. Психологическа устойчивост? Отпада. Гъвкавост на поведението (като стратегия и тактика :) ? Отпада.  Издържливост на продължителни натоварвания (особено съчетани физически + психологически)? Отпада. Сила на духа? Отпада. Интуиция и прозорливост? Отпада. ..... Като се сетя нещо друго, ще го дописвам :)

                                  Веднага да кажа, че не съм мъжемразка. Напротив! Винаги съм се разбирала с мъжете по-добре, отколкото с жените и съм имала и имам много приятели. Но все пак не мога да не забелязвам, че всичките тези критерии, дето ми отпаднаха от списъка по никакъв начин не са пряко свързани с  първичните и вторичните полови признаци на човека.

                                   През 15в. Ватикана свиква поредния Вселенски събор, един от разглежданите въпроси на който е „Човек ли е жената?” Абсолютно сериозно се обсъжда това, като критерият е: има ли жената душа или няма? Ако Вселенският събор постанови, че жената няма душа, значи не е човек. Тези Вселенски събори по много неща ми приличат на партийни конгреси, но за това друг път :)

                                  От време на време имам чувството, че срещам мъже (при това нямат значение техните възраст, образование, социално положение и пр.), които като че ли идват направо от въпросния Събор....Става ми и смешно, и жалко, и гневно...Такова средновековно мислене...през кой век живеят тези хора ?!  Но в края на краищата си казвам: спокойствие и здрава храна! Матриархатът така или иначе идва! :)

 

 




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kassandra - Споделям напълно!:))
19.06.2007 14:09
Споделям напълно!:))
цитирай
2. sunflower - :)))
19.06.2007 14:14
На една вълна сме.
Вчера като мислих по въпроса за вещиците се сетих и аз за матриархата и патриархата. Този свят все още е мъжки, но ... не съвсем :)))))
цитирай
3. roksolana - :) kassandra,
19.06.2007 14:23
Благодаря! :)
цитирай
4. roksolana - :) Слънце,
19.06.2007 14:31
Този свят не само "все още", но и "съвсем отскоро" (ако имаме предвид десетките хилядолетия история на сегашната цивилизация) е предимно мъжки. Голямо "благодаря" за което отчасти на официалните религии, в които просто няма място за жената наравно с мъжа, да не говорим за нещо повече :)
цитирай
5. leif - Ужас-тия от Ватикана,май са за психиатър
20.06.2007 15:54
„Човек ли е жената?”и"има ли жената душа или няма?"-еи това вече ме разсмя.Никъде в Библията не се казва че жената няма душа.
roksolana-някои текстове в религиите са доста объркващи,но са отговаряли на ТОГАВАШНИЯ начин на "оцеляване"и мислене.Но също е казано че:"3. Мъжът да отдава на жена си дължимата любов; също и жената - на мъжа.
4. Жената не е господарка на тялото си, а мъжът; също и мъжът не е господар на тялото си, а жената."....
цитирай
6. candysays - Leif е цитирал тъкмо каквото трябва :)
20.06.2007 17:57
Усещам впрочем че идва матриархата (отново), но това определено не ми харесва.
Нито ми харесва патриархата.

Искам избор.
Искам нещо трето.
Искам човешки свят...
(вместо мъжки, или женски... или детски...)
Искам разрешение отвъд дилемата (алтернативата) мъжки/ женски свят.
Наистина.
Кой знае кога ще го доживеят хората това (ниво)...

Сигурно само на оня свят е възможно... :'(

;)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: roksolana
Категория: Други
Прочетен: 760628
Постинги: 391
Коментари: 1316
Гласове: 9719
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930