Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.06.2008 10:13 - Малко за взаимодействието на съзнанието и материята
Автор: roksolana Категория: Други   
Прочетен: 1088 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 30.06.2008 10:16



"...Въпреки материалистичния скептицизъм обаче човекът наис­тина притежава такава сила, проявленията на която ние видяхме в посочените примери. Когато психологията и физиологията станат достойни да бъдат наречени науки, европейците ще се убедят в съществуването вътре в човека на скрит потенциал на онази тайнствена и страшна сила, която се съдържа в човешката воля и въображение, независимо от това, дали той я осъзнава, или не. И все пак не е трудно да се разбере, че тази мощ е затворена в ДУХА, ако (разбира се) можем да възприемем онази велика истина в природата, според която всеки, дори и най-нез­начителен атом в нея, е движим от ДУХА, който е единен в своята същност, тъй като и най-малката му частица представя ЦЯЛОТО, а материята, в края на краищата, е само конкретно копие на абстрактната ИДЕЯ. Във връзка с това ни позволете да ви дадем няколко примера за могъщата сила дори на несъз­нателната воля, която твори под диктовката на въображението, или по-скоро според способността си да различава изображени­ята в астралната светлина.

Достатъчно е да припомним познатия феномен на стигматите, които са резултат от неволното посредничество на матери­алното въображение в състояние на възбуда. Фактът, че майката може да оказва влияние върху външността на още неродилото се дете, е бил добре известен на древните. При заможните гърци е имало обичай да поставят прекрасни статуи около леглото на майката, за да има бъдещата майка съвършени образци пред очите си. 

             ....В един труд, публикуван в Лондон през 1659 година, бил приведен силен аргумент срещу материалистите, доказващ мо­гъществото на човешкото съзнание над невидимите енергии на природата. Неговият автор, доктор Мор, разглежда утробния плод като пластична субстанция, на която майката може да придава красива или грозна форма или сходство с някакво лице или лица. Тя може да наложи върху него отпечатъка на някакъв портрет или изображение, което е по-правилно да се нарича астрограф и което присъства ярко в нейното въображение. Такова въздействие от нейна страна може да бъде преднамерено или неволно,  съзнателно или несъзнателно.  Това зависи от знанието или незнанието й за дълбоките тайни на природата. Отпечатъците върху утробния плод могат да се смятат повече като резултат на случайност, отколкото на съзнателно въздейс­твие; доколкото астралната атмосфера на всяка душа е изпъл­нена с изображения на членове от семейство, дотолкова чувст­вителната повърхност на утробния плод, която може да бъде оприличена с повърхността на фотоплака, напълно вероятно може да възприеме изображението на близък или отдалечен във времето прародител, когото бъдещата майка никога не е вижда­ла, но който в някакъв критичен момент като че е попаднал във фокуса на фотокамерата на природата.

         .....Властта на нашето въображение над физическото ни състоя­ние, дори след като достигнем зряла възраст, се проявява по различни начини. В медицината умният лекар без колебание ще приеме неговата целителна или болестотворна мощ, значително по-голяма от предписваните таблетки и сиропи. Той нарича това „виз медикатрия натуре" и неговото първо усилие е насочено към завоюване доверието на пациента до такава степен, че да е в състояние да подтикне природата сама да изкорени заболява­нето. Страхът често убива, а мъката има власт над тъмните флуиди на тялото, което не само уврежда вътрешните органи, но нерядко води до побеляване на косата.

         ....Корнелиус Гема ни разказва за дете, родило се с кръвотечаща рана върху челото, което било резултат от заплахите на баща му към майката... „който насочил оголена сабя към челото й". .....Ние внимателно прегледахме трудовете на по-късни­те автори по. физиология в  търсене на някаква  повече или по-малко приемлива теория, обясняваща поне нещо свързано с родилните петна или със сигнатурите на утробния плод изобщо. Оказа се, че най-многото, което учените можели да направят, е да регистрират случаите на феномена, наричан от тях „спонтан­но отклонение от типовете", и да обясняват всичко с теорията за „любопитните съвпадения" на мистър Проктър, или откровено да признаят незнанието си, както това са правили много хора, неудовлетворени от сумата на познанията  на  човечеството.
.....Елам, който е по-скоро враг, а не привърженик на спиритуализма, изразява мнението на честните учени със следните думи: „По какъв начин съзнанието и материята си взаимодействат остава необяснимо; тази тайна е призната за неразрешима и вероятно такава ще си остане завинаги".

        .....Бременна дама, на която й оставаха две-три седмици до ражда­нето, видя чаша с малини, която й се искаше много да изяде, но това й беше отказано. Тя възбудено и до известна степен театрално се удари с дясната ръка по врата, възкликвайки, че трябва да получи малина. Детето, родило се в наше присъствие след три седмици, имаше ясно очертан знак на малина върху дясната страна на шията. По време на съзряване на плодовете, родилният му знак ставаше тъмномалинов, докато през зимата той беше съвсем блед.

Случаи като горепосочения са известни на много майки или от собствен опит, или от опита на приятели и познати, и те са по-убедителни от уверенията на всички тератолози на Европа и Америка взети заедно. Сред животните и растенията също се наблюдават .случаи на уродливост - оттук Маженди и неговите последователи правят извода, че човешките уродства могат да се сравнят с тях и изобщо не са резултат от майчиното въобра­жение, защото първите (т.е. уродливостите на животните и растенията) не се явяват такива. Ние обаче мислим, че ако физическите причини предизвикват физически следствия в нисшите царства на природата, тогава същото правило трябва да е в сила и при човешката психика.
......Според една древна мъдрост великите хора имат велики майки, и обратното. „Истина е, че нейното въображение оказва влияние върху плода" - признава Маженди и (противоречейки на самия себе си) добавя: - „Внезапен ужас може- да причини смъртта на утробния плод или да задържи неговия растеж."
.....Ако е признато, че майчиното въображение може да спре ръста или да разруши живота на утробния плод, защо тогава то  да не може да повлияе върху физическата му външност? 
......Какво е въображението? Психолозите ни казват, че това е ваещата и творяща мощ на душата, а материалистите погреш­но го смесват с фантазията. ...Питагор е твърдял, че въображението е памет за предшестващи духовни, ментални и физически състояния, докато фантазията е безредна продукция на матери­алния мозък.
.....От каквато и гледна точка да подходим към въпроса, старата като света идея за това, че материята е била оживотворена и оплодена от вечната идея (въображението), остава неизбежна. Ако отхвърлим тази доктрина, тогава теорията за космоса, развиващ се постепенно от хаотичното безредие, става нелепост, защото в най-висока степен нефилософски е да се мисли, че инертната материя, движена от слепи сили и без ръководен разум, спонтанно ще се формира във вселена с такава възхити­телна хармония. Ако човешката душа действително е резултат, частица, произлязла от същността на вселенската душа, безк­райно малко парченце от този първи творящ принцип (начало), тогава тя неизбежно споделя (притежава) проявленията на всички атрибути на демиургичните сили. Както творецът от мъртвата бездейна материя е създал формите, така и човекът, ако е осъзнал своите сили, може до известна степен да прояви аналогични способности. Както Фидий, моделирайки глината, е могъл да придаде пластична форма на възвишената идея, така и майката, която осъзнава своите сили, може да даде каквато поиска форма на бъдещото си дете. Без да знае силата си, скулпторът създава само неодушевена, макар и възхитителна фигура от инертната материя, докато душата на майката, зад­вижена от собственото си въображение, сляпо, несъзнателно изхвърля (проектира) поразилото я изображение в астралната светлина и по пътя на реперкусията (последващата обратна проекция) го запечатва върху утробния си плод. Според науката законът на притеглянето ни убеждава в това, че всяко измест­ване, дори ако то стане в самото сърце на Земята, ще бъде почувствано в цялата вселена и „ние дори можем да допуснем, че същото се отнася за молекулярните движения, които съпро­вождат мисълта".

.......Доктор Фурние от Националния институт на глухонемите във Франция (в глава втора на своя труд), разсъждавайки по въпроса за утробния зародиш, казва, че дори най-мощният микроскоп не е в състояние да открие каквато и да било разлика между яйцеклетката на бозайника и човека. Във връзка с движението на яйцеклетката той задава въпроса: „Каква е причината? Притежава ли тя някакви особе­ности, по които да се отличава от другите яйцеклетки?" На това той чистосърдечно признава: „Досега науката не е отговорила на тези въпроси и бидейки песимист, аз не мисля, че тя ще отговори някога; от деня, в който нейните методи на изследване й позволят да опознае скрития механизъм на взаимодействие на жизнения принцип с мате­рията, тя ще разбере самия живот и ще бъде в състояние да го възпроизвежда". 

......Според Демокрит душата се образува от натрупване на атоми, а Плутарх излага неговата философия по следния начин: „Съществуват безбройни субстанции, неделими, без разлика, без свойства; те се движат в пространството, в което са разсеяни, и когато се доближават една до друга, се съединяват и сливат и чрез агрегациите си образуват водата, огъня, растението или човека. Всички тези субстанции, които той нарича атоми, поради тяхната твърдост, не могат да се подлагат нито на деформации, нито на изменения". Но, добавя Плутарх, „ние не можем да направим боя от това, което е безцветно, нито субстанция или душа от това, което няма душа и не може да има свойства". Професор Валфур Стюърт казва, че тази доктрина в интерпретацията на Джон Далтон „даде възможност на човеш­кия ум да овладее законите, които управляват химическите изменения, както и да получи образна представа за това, което става там". 
           Бейкън казва: „Действително, ние трябва да бъдем много предпазливи, преди да решим да отхвърлим някакъв клон на познанието или начин на мислене като непригодни."
           Това са смели думи. Колко представители на науката обаче ще се намерят, които да ги приложат на практика?

......След като илюстрирахме властта на човешката воля, която (чрез съсредо­точаване на поток от тези атоми върху обективна точка) може да създава дете, съответстващо по външност на образа на майчиното въображение, защо тогава да е толкова невероятно тази същата власт (или сила), бидейки приложена от майката, да може по пътя на интензивно (макар и неосъзнато) обратно превключване да разсее, дезинтегрира някоя част от тялото или дори цялото тяло на още нероденото дете? И именно тук е мястото да се спомене лъжливата бременност, която така често предизвиква недоумението и на лекаря, и на пациентката. .....

Такива случаи са редки, но се срещат и поставят науката в състояние на неспособност да даде задоволително обяснение. Повече от ясно е, че в кръвообращението на майката не може да присъства химически разтворител, достатъчно мощен да разтвори детето й, без при това да разруши самата нея. Ние прехвърляме тази тема на медиците с надеждата, че, те като специалисти няма да се съгласят със заключението на Фурние, който казва: „В случая с тези феномени ние трябва да се ограничим в ролята на историци, тъй като ние дори не се опитахме да обясним всичките „защо" и „откъде", възникващи при тяхното изследване и скриващи тайните на живота; в процеса на нашето придвижване напред в нашите изследвания ни се налага да признаем, че това е забранена зона за нас".

Вярвайки в човешките интелектуални способности, истинс­кият философ не може да признае никаква забранена зона и не смята която и да е тайна на природата за непроницаема или неприкосновена".

 

От "Разбулената Изида" - Е.Блаватска



Тагове:   малко,   Материята,


Гласувай:
0



1. begetron426 - Тези явления са си чисто материални...
02.07.2008 20:53
Тези явления съществуват и са си чисто материални, защото си взаимодействат най-първичната проста, неделима, несътворима и фина субстанция на материята с нейния най-сложен и финен еволюционен продукт, човешкия разум. Ние сме потопени в тази субстанция и същевременно тази най-проста субстанция изгражда най-ниското структурно стъпало в нас. Затова трябва да е абсурдно тяхното не взаимодействие, а не тяхното взаимодействие.
Друг е въпроса, че науката не ги е разгадала и още не ги е разбрала, но кой ли ги е разгадал и разбрал. За сега само се констатира тяхното съществуване. Понеже сме разум на първото най-ниско еволюционно стъпало, е закономерно да имаме прекалено много празнини в познанието за света, което е нормално. Вярата в божествените и свръхестествени нематериални неща няма да ни помогне да разберем загадъчните. Защото тази вяра е съпътствала човечество винаги досега и не е разкрила и обяснила нито един от тези природни феномени, а е имала време и власт, за да го направи. Не го е направила, защото е роб на магическата пръчка, с която всичко се постига и всичко може да се обясни. Но тази магическа пръчка може всичко друго да прави, но не може само доказателства за разгадаване и обяснения на тези феномени да ни поднесе, защото това е привилегия на науката. В близките 10 - 20 години човечеството чрез науката ще стигне до потресаващи открития и ще обясни произхода на много от днешните феномени, включително раждането на живота и разума. Поздрав!!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: roksolana
Категория: Други
Прочетен: 760569
Постинги: 391
Коментари: 1316
Гласове: 9719
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930