Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.11.2008 11:37 - "Трудните времена отминават, силните хора остават"
Автор: roksolana Категория: Други   
Прочетен: 2847 Коментари: 5 Гласове:
0

Последна промяна: 18.11.2008 11:39


        Покрай глобалната криза пак започна ту тук, ту там да се споменава знаменитата китайска пословица-пожелание  (кой знае защо някои я наричат проклятие): "Да (ти се падне да) живееш в интересни времена!"
         Интересно е, че на руски я превеждат като "Да живееш във времена на промени!"

         Китайците си имат и друга пословица: "Който е готов за промени, е готов за всичко!"
         В един постоянно променящ се свят - какво по-добро ръководство за действие? :)
         Бъди постоянно готов за промени. Подготви съзнанието си за това, че животът не е концерт по желание (най-малко пък по твое желание). Той е непрекъснато променящ се по дефиниция, пълен с предизвикателства, препятствия  и изненади. Обидно е, разбира се, но при това не се съветва с никой от нас... :)
          Във времена на промени понятието  "разумен, интелигентен човек" придобива нови нюанси. Може да изгуби всякакъв смисъл колко много и какво знаеш, ако не можеш да приложиш и 1/100 от знанията и уменията си в променените/непрекъснато променящите се условия.  Ако възприемаме "разума"  просто като съвкупност от правила и стереотипи (най ми харесва разделянето на "това е възможно" и "това е невъзможно!" :) и определен обем информация.....кой ни е виновен...
          Новите, променящи се условия изискват от нас да имаме постоянно отворено съзнание - готово за възприемане и преработване на абсолютно нова информация, нови възможности, за нови възможни реакции от наша страна..."Затвореното съзнание е като затворен парашут по време на  скок - да разчиташ на него е безполезно и опасно".
           
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Заповедите на силната и свободна личност


1. Аз имам право да давам оценка на собственото си поведение, мисли и емоции и да отговарям за техните последствия .

Манипулативното предубеждение: Аз не трябва да оценявам себе си и своето поведение безцеремонно и независимо от другите. На практика, във всички случаи не аз следва да оценявам и да обсъждам моята личност, а някой по-мъдър и авторитетен. 

2. Аз имам право да не се извинявам и да не обяснявам своето поведение.

Манипулативното предубеждение: Аз отговарям за своето поведение пред другите хора, желателно е да се отчитам пред тях, да обяснявам всичко, което правя, и да се извинявам пред тях за своите постъпки.

3. Аз имам право самостоятелно да обмисля, дали изобщо или в каква степен отговарям за решението на проблемите на другите хора.

Манипулативното предубеждение: Аз имам повече задължения по отношение на някои учреждения и хора, отколкото към себе си. Желателно е да пожертвам моето собствено достойнство и да се приспособя. 

4. Аз имам право да променям своето мнение.

Манипулативното предубеждение: В случай, че аз вече съм изказал някаква гледна точка, не трябва никога да я променям. В противан случай аз би трябвало да се извиня или да призная, че съм сгрешил. Това би означавало, че не съм  компетентен и не съм способен да вземам решения.

 

5. Аз имам право да греша и да отговарям за своите грешки.

Манипулативното предубеждение: Не ми се полага да греша, а ако направя някаква грешка, съм длъжен да се чувствам виновен. Желателно е аз и моите решения да бъдат контролирани.

6. Аз имам право да кажа: "Аз не зная"

Манипулативното предубеждение: Желателно е да мога да отговоря на всякакъв въпрос.

7. Аз имам право да бъда независим от доброжелателността на останалите и от тяхното добро отношение към мен.

Манипулативното предубеждение: Желателно е хората да се отнасят добре към мен, да ме обичат, аз се нуждая от тях. 

8. Аз имам право да вземам нелогични решения.

Манипулативното предубеждение: Желателно е във всичко, което върша, да съблюдавам логика, разум, рационалност и обоснованост. Разумно е само онова, което е логично.

9. Аз имам право да кажа: "Аз не те разбирам".

Манипулативното предубеждение: Аз съм длъжен да бъда внимателен и чувствителен по отношение потребностите на околните, аз съм длъжен "да чета мислите им". В случай, че не правя това, аз съм безжалостен невежа и никой няма да ме обича.

10. Аз имам право да кажа: "Това не ме интересува".

Манипулативното предубеждение: Аз съм длъжен да се старая внимателно и емоционално да се отнасям към всичко, което се случва в света. В противен случай, аз съм безсърдечен, безразличен.

http://margaritta.dir.bg/2004/fevruari/05zapovedi.htm



Тагове:   остават,   отминават,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. miaa - Не е трудно на човек да се справи с ...
18.11.2008 12:23
Не е трудно на човек да се справи с житейски ситуации...стига да иска...невъзможни неща няма:)) Поздравявам те за хубавия постинг!!
цитирай
2. kalbotobg - относно...
18.11.2008 12:44

... За съжеление тези "насоки" са част от живота ми и от опит занам, те не са панацея.
В синтезиран вид би трябволо да звучи като
" Стани зрял човек"
цитирай
3. roksolana - miaa,
18.11.2008 12:52
Да иска човек - също се оказва, че е умение :)
Поздрав!
цитирай
4. roksolana - kalbotobg,
18.11.2008 12:58
:) От опит знам, че тези "насоки" са само малка част от "списъка" със "заповедите" на "зрелия човек".
Единствено тези 10 не са панацея разбира се.
цитирай
5. angella - страхотен пост пак :)
23.11.2008 11:03
Много е трудно човек сам да се улови кога действа с "манипулативното предубеждение". Иначе така като го чета с чиста съвест мога да кажа "Да това съм аз - силния човек" - обачеее... да си види и признае човек слабостта, си е трудничко :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: roksolana
Категория: Други
Прочетен: 760703
Постинги: 391
Коментари: 1316
Гласове: 9719
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930